اخبار داغ

جمعه سیاه در تهران کجاست؟​

black friday

جمعه سیاه در تهران کجاست؟

جمعه سیاه در تهران کجاست ؟؟احتمالاً تابه‌حال چندین بار نام جمعه سیاه به گوشتان خورده است. حتی ممکن است در سال‌های اخیر این کلمه را بارها و بارها بر روی ویترین مغازه‌ها دیده باشید. اما آیا دقیقاً معنی این عبارت را می‌دانید؟ آیا می‌دانید مغازه‌ها چه زمانی این عبارت را بر روی ویترین مغازه‌ها می‌چسبانند و نحوه بهره‌وری از آن چگونه است؟اگر پاسخ شما خیر است اصلاً نگران نباشید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با black friday و تاریخچه آن به‌طور کامل آشنا کنیم و به شما بگوییم که جمعه سیاه در تهران کجاست. لذا در صورت تمایل تا پایان با ما همراه باشید.جمعه سیاه چه روزی است؟جمعه سیاه یا black friday یکی از معروف‌ترین رویدادها د کشورهای مختلف ازجمله آمریکا و … است. در این روز که دقیقاً یک‌روز پس از روز شکرگزاری در آمریکا و بسیاری از کشورها آغاز می‌گردد، بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها اجناس خود را با تخفیف و قیمتی باورنکردنی به فروش می‌رسانند. در چنین روزی مردم می‌توانند  بسیاری از اجناس و کالاهای موردنیاز خود را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنند.

جمعه سیاه در تهران کجاست؟

تاریحچه black friday

برگزاری نخستین جمعه سیاه در کل دنیا به سال 1386 باز می‌گردد. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت این رویداد مهم ریشه‌ای 600 ساله دارد.در آن سال‌ها دولت آمریکا مشغول بازسازی کشور خود پس از جنگ‌های مختلف داخلی بود و در همین زمان‌ها بود که  طلا به دست تعدادی منفعت‌طلب افتاد. دولت آمریکا بدون اینکه متوجه این قضیه باشد  اقدام به وارد کردن مقدار زیادی طلا به کشور خود کرد و امیدوار بود که بدین‌ترتیب بازار به تعادل برسد و قیمت‌ها تثبیت شود.این اقدام آمریکا نه‌تنها فایده‌ای نداشت بلکه سبب شد که بسیاری از مردم ورشکست شوند. از همین‌روی رویدادی به نام black friday شکل گرفت.در سال 1950 نیز مردم فیلادلفیا یک روز پس از روز بزرگ شکرگزاری دست به شورش زدند و برای دیدن بازی فوتبال روانه مرکز شهر شدند. در این روز نیروهای پلیس و امنیتی فیلادلفیا مجبور شدند جهت برقراری امنیت  و آرامش تا دیروقت کار کنند و اصلاً به مرخصی نروند.همه این اتفاق‌ها در طول تاریخ رخ داد و در نهایت در دهه 60، مقرر شد که حسابداران ضررهای مالی خود را با جوهر قرمز و سودهای مالی خود را با جوهر سیاه بنویسند. به‌طور کاملاً اتفاقی در روز بعد از شکرگزاری همه ارقام نوشته شده به دلیل حجم بالای خریدهای مردم برای سال نو، سیاه بود. همین اتفاق سبب نام‌گذاری روز بعد از شکرگزاری به اسم black friday شد.هرچند نام جمعه سیاه برای بسیاری از کشورها یادآور وقایع تلخ و ناخوشایندی است و بسیاری از مردم دنیا تلاش کرده‌اند تا نام آن را به جمعه بزرگ تغییر دهند. اما هنوز هم نام black friday در سرتاسر دنیا پایدار و پابرجا است.

در جمعه سیاه چه اتفاقی می‌افتد؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم در این روز مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تخفیفی باورنکردنی بر روی اجناس خود اعمال می‌کنند. همین عامل سبب هجوم مردم جهت خرید می‌شود. این رویداد که از دیرباز در بسیاری از کشورهای مختلف برگزار می‌شود هرساله با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه بوده است.جالب است بدانید که در این روز میزان جرم و جنایت در کل دنیا نسبت به روزهای دیگر بیشتر است. علت این اتفاق هجوم انبوهی از مردم به تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ و مطرح و رقابت بسیار بر سر خرید کالاهای تخفیف خورده است.

عکاسی هنری | هر آنچه باید از اصول عکاسی هنری بدانید

برگزاری black friday در کشور ایران

در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا این رویداد بزرگ برگزار می‌شود. بسیاری از مغازه‌های موجود قبل از این روز قیمت کالاهای خود را افزایش می‌دهند و مجدداً در این روز بر روی کالاهای خود تخفیف اعمال کرده و قیمت آن را با ارائه تخفیف به قبل بازمی‌گردانند. اما بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هم وجود دارند که کاملاً صادقانه تخفیف را بر روی اجناس خود اعمال کرده و آن‌ها را به فروش می‌رسانند.علاوه بر مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح کشور، بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی نیز این تخفیف‌ها را اعمال کرده و بسیاری از اجناس خود را می‌فروشند.در فرشگاه نورقائم که یکی از مرکز فروش قاب عکس در تهران و در عین دارای چاپ عکس و تابلو دکوراتیو نیز دارا میباشد که انواع تخفیف در این روز میزارید

بلکه فرایدی در تهران کجاست؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که این رویداد بزرگ در مکان خاصی برگزار نمی‌گردد و به فروشگاه و برند خاصی در تهران تعلق ندارد. بنابراین تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، سایت‌های اینترنتی و … می‌توانند تخفیف‌های black friday را بر روی اجناس خود اعمال کرده و از این طریق کالاهای خود را بفروشند و به سود بسیار زیادی  دست یابند.

آیا امکان خرید از سایت‌های معتبر جهانی برای ایرانیان وجود دارد؟

بلی، ایرانیان عزیز می‌توانند با داشتن یکسری کارت اعتباری مخصوص کارهای برند و محبوب دنیا را خریداری نمایند.

در حال حاضر نیز سایت‌ها و کانال‌هایی وجود دارد که شما سفارش‌های خود را می‌توانید از طریق آن‌ها خریداری نمایید.

نکات قابل توجه هنگام خرید کالا در black friday:

در زمان برگزاری این رویداد به نکات زیر توجه فرمایید:

  • از حضور در مکان‌های شلوغ و پرازدحام پرهیز کنید. در این مکان‌ها احتمال رخداد درگیری و نزاع بسیار زیاد است.
  • در این روز احتمال کلاه‌برداری سودجویان نسبت به روزهای دیگر بسیار بیشتر است. بنابراین مراقب چنین افراد و فروشنده‌هایی باشید.
  • قبل از خرید هر کالایی جنس، برند و سلامت آن را به‌طور کامل بررسی نمایید و گول تخفیف‌های اعمال شوده را نخورید.
  • مراقب باشید فروشگاه‌های فرصت‌طلب کالاهای تقلبی خود را با قیمت گزاف به شما نفروشند.
  • و …

سخن پایانی:

ما در این مطلب به معرفی بلک فراید  پرداختیم و شما را به‌طور اجمالی با تاریخچه آن آشنا کردیم. به‌ علاوه تاریخ برگزاری این رویداد بزرگ را در ایران برای شما بیان کردیم. با آگاهی از تاریخ برگزاری جمعه سیاه در ایران شما می‌توانید در موعد معین شده به فروشگاه موردنظر خود مراجعه کرده و کالاهای موردنیاز خود را با تخفیف‌های باورنکردنی خریداری کنید. بنابراین تاریخ این رویداد را به خاطر بسپارید و از آن روز  بهره لازم را ببرید. مجدداً خاطرنشان می‌کنیم که در black friday مراقب کلاه‌برداران و افراد سودجو باشید و گول بسیاری از فروشنده‌های منفعت‌طلب را نخورید. از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما قرار دادید و تا پایان ما را همراهی کردید بینهایت سپاسگزاریم.

 

2 دیدگاه در “جمعه سیاه در تهران کجاست؟​

  1. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید چاپ عکس روی شاسی 40*30 هم شما دارید

    1. nooreghaem گفت:

      چاپ عکس روی شاسی در هر ابعادی که بخواهید ما میزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *