اخبار داغ

بهترین کاغذ برای چاپ عکس روی شاسی

بهترین کاغذ برای چاپ عکس روی شاسی

بهترین کاغذ برای چاپ عکس روی شاسی

چاپ عکس روی شاسی تکنیکی جالب برای نمایش عکس­ها  و تصاویر با جلوه­ای بهتر و جذاب­تر است و امروزه کاربرد گسترده­ای در ساخت انواع تابلو مدرن از جمله تابلو دکوراتیو دارد. انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ عکس، ممکن است کاری چالش­برانگیز باشد؛ چراکه انواع مختلفی از کاغذ برای این کار وجود دارد و هر نوع نتیجه متفاوتی را نشان می­دهد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه کاغذی برای چاپ عکس مناسب است.

بهترین کاغذ برای چاپ عکس روی شاسی

انواع کاغذ مناسب برای چاپ عکس

جنس کاغذی که عکس­ها روی آن چاپ می­شود، نقش مهمی در نتیجه نهایی کار دارد. گفتنی است که هرکدام از این کاغذها برای نوع خاصی از عکس­ها مناسب­تر هستند و به اصطلاح نتیجه بهتری دارند و علاوه بر این­ها جنس کاغذ استفاده شده بر قیمت چاپ عکس تأثیر می­گذارد.. با این تفاصیل، اگر قصد سفارش تابلو عکس یا خرید تابلو دکوراتیو دارید،  بهتر است انواع کاغذ مناسب برای چاپ عکس و کاربرد آنها را بشناسید.

کاغذ عکس پروپلاتیتنوم

یکی دیگر از انواع کاغذ برای چاپ عکس، کاغذ پروپلاتینیوم نام دارد. تابلوهایی که با این کاغذ چاپ شده­اند، در صورت نگهداری صحیح، می­توانند تا 200 سال ماندگاری داشته باشند. ساختار این کاغذ­ها، از فناوری بازتولید رنگ برخوردار است که باعث جذب سریع­تر رنگدانه­های جوهر و در نتیجه چاپ سریع­تر بدون کاهش کیفیت می­شود.در ساخت کاغذهای پروپلاتینیوم از تقویت­کننده کرموژنیک استفاده شده است که منجر به ایجاد عکس­های براق می­شود و سفیدی بهتری به عکس می­دهد. شاید در ظاهر این ویژگی چندان مهم به نظر نرسد، اما رنگ سفید خنثی باکیفیت، در هر نوع عکس و تابلویی از جمله انواع تابلو مدرن، منجر به چاپ تصاویری رنگارنگ و زنده­تر می­شود. کاغذیهای پروپلاتینیوم در انواع سفید معمولی، سفید تیره، سفید روشن ، سفید مایل به آبی و زرد مایل به سفید تولید و عرضه می­شوند.به­طور کلی پروپلاتینیوم یک نوع کاغذ برای چاپ عکس است که با باعث ایجاد عکس­هایی متفاوت و جذاب می­شود. این کاغذ در انواع براق، مات و نیمه ­براق نیز دسته­بندی می­شود.

چاپ رایگان

کاغذ عکس لاستر؛ مناسب برای خلق تابلوهای سنتی

بسیاری از افراد با تابلو عکس با ظاهری سنتی علاقه دارند. یکی از انواع کاغذهای موجود برای چاپ عکس، با نتایج چاپ بسیار عالی، کاغذی به نام Luster است. کاغذ عکس لاستر در دو نوع سطح براق و مات تولید می­شود. این نوع کاغذها کیفیت بالایی دارد و هر نوع چاپی با آنها، بسیار واضح، با ریزترین جزئیات و زنده­ترین رنگ­ها خواهد بود.کاغذ­های لاستر، روکش براق و صافی دارد و این طراحی باعث می­شود که عکس­های چاپ شده روی آن حالتی سنتی داشته باشد، بدون اینکه نیاز باشد عکس­ها را به سنتی تبدیل کنید. کیفیت عکس­های چاپ شده روی کاغذ لاستر بسیار بالا خواهد بود و در صورتی که از جوهرهای مخصوص استفاده شود، عکس­ها در برابر گازها و نور UV مقاوم خواهد بود.

کاغذ عکس متالیک؛ بهترین کاغذ چاپ عکس

درحال حاضر، کاغذ متالیک، گرانترین و بهترین کاغذ برای چاپ عکس است. در ساخت این کاغذ براق و خاص، 90 درصد از نقره استفاده می­شود. کیفیت و وضوح کاغذ­ متالیک به اندازه­ای است که حتی در صورت چاپ عکس­های بی­کیفیت هم، نتیجه کار بسیار عالی خواهد بود.

کاغذ عکس متالیک؛ بهترین کاغذ چاپ عکس

درحال حاضر، از بین سه نوع کاغذ پروپلاتینیوم، لاستر و متالیک، کاغذ­های متالیک به­عنوان بهترین نوع کاغذ چاپ عکس شناخته می­شوند. البته کیفیت دو مورد اول نیز بد نیست و استفاده از آن­ها برای سبک­ خاصی از تابلوها از جمله انواع تابلو مدرن نتیجه بسیار خوبی به دست می­دهد. لازم به ذکر است که نوع کاغذ در قیمت چاپ روی شاسی تأثیر می­گذارد و به­طور کلی قیمت چاپ رنگی بیشتر از چاپ­های سیاه و سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *