اخبار داغ

عکس پولاروید چیست؟ همه چیز در مورد عکس پولاروید (دی 1401)

عکس پولاروید

همانطور که می‌دانید در گذشته‌ای نه چندان دور چاپ عکس زمان زیادی می‌برد، اما اکنون و با پیشرفت صنعت عکاسی شاهد هستید که در زمان خیلی کوتاهی می‌توان عکس‌ها را چاپ کرد. احتمالاً تاکنون نام عکس پولاروید را شنیده‌اید. اولین عکس‌هایی که در زمان خیلی کوتاه چاپ می‌شدند، عکس‌های پولاروید نام داشتند و اگر قصد این را دارید که بدانید پولاروید چیست و ویژگی‌های اصلی عکس پولاروید چه چیز‌هایی را شامل می‌شود، حتماً ادامه مطلب را از دست ندهید.

پولاروید چیست؟

اگر قصد این را دارید تا به پرسش پولاروید چیست پاسخ مناسبی بدهید، بهتر است این را بدانید که در گذشته برای چاپ عکس زمان زیادی سپری می‌شد، اما با اختراع دوربین‌های پولاروید این امکان وجود داشت تا عکس‌ها در مدت زمان خیلی کوتاهی چاپ شوند. این گونه عکس‌ها در زمان خود آنقدر معروف شدند که اکنون نیز برخی از افراد علاقه به چاپ عکس‌ پولاروید دارند. البته لازم به ذکر است که گفته شود، کیفیت عکس‌های پولاروید به هیچ وجه به پای عکس‌های دوربین عکاسی یا گوشی موبایل نمی‌رسند اما ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که بسیاری از افراد را به خود علاقمند کرده است.

پولاروید چیست

شما اگر عکس پولاروید بگیرید خواهید دید که عکس شما به سرعت چاپ خواهد شد و نه نیازی به اتاق تاریک دارد و نه ویرایش خاصی بر روی آن انجام خواهد شد یعنی شما عکسی خواهید گرفت که کاملاً فوری چاپ خواهد شد، بدون آنکه ادیت خاصی بر روی آن انجام شود.

تلفظ پولاروید

عکس‌های پولاروید با اختراع دوربین‌های پولاروید شکل گرفته است. در ابتدای کار بهتر است بدانید که پولاروید کلمه فارسی نیست و تلفظ پولاروید به انگلیسی polaroid است. اگر بخواهید معنی دقیق آن را به فارسی بدانید باید در نظر بگیرید که معنی پولاروید به دستگاه اولیه آن یا همان دوربین پولاروید برمیگردد. به طور کلی معنی پولاروید یعنی دوربینی که به‌سرعت عکس را به چاپ می‌رساند. پس از آنکه کاملاً با عکس‌های پولاروید آشنایی پیدا کردید و تلفظ آن را به انگلیسی دانستید بهتر است تا ویژگی‌های عکس پولاروید را نیز بدانید.

همچنین اگر علاقه‌مند به این هستید تا عکس پولاروید بگیرید دانستن سایز عکس پولاروید و ابعاد آن در اولویت اصلی قرار دارد که بهتر است این نکته را همواره در نظر داشته باشید.

ویژگی عکس پولاروید

عکس‌های پولاروید ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که دانستن آن برای تمام افراد علاقه‌مند به این حوزه دارای اهمیت است. اگر تا به حال به عکس‌های پولاروید دقت کرده باشید قطعاً متوجه این نکته شده‌اید که این عکس‌ها به صورت مربع هستند و دقیقاً دارای حاشیه سفید هستند. بله درست حدس زدید ویژگی اصلی عکس‌های پولاروید داشتن همین حاشیه‌های سفید در دور عکس است.

ویژگی عکس پولاروید

البته لازم به ذکر است که گفته شود حاشیه سفید این عکس‌ها در قسمت پایین بیشتر است. این حاشیه در قسمت پایین عکس برای این تعبیه شده است که بتوان یادداشتی را بر روی آن نوشت. این یادداشت معمولاً تاریخ گرفته شدن عکس و محل آن است تا یادگاری بسیار خوبی را همواره داشته باشید. نکته بسیار مهم در ارتباط با عکس‌های پولاروید این است که این عکس‌ها کاملاً حال و هوای نوستالژیک دارد و مخصوص کسانی است که به این گونه عکس‌ها علاقه‌مند هستند. جالب است بدانید که هر چقدر صنعت عکاسی پیشرفت می‌کند، ذره‌ای از علاقه طرفداران به عکس‌های پولاروید کاسته نشده است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد عکس‌های پولاروید سایز آنهاست که موجب می‌شود تا عکس پولاروید نسبت به بقیه عکس‌ها مجزا شود. سایز عکس پولاروید 10.7 * 8.9 سانتی‌متر مربع است. همچنین از دیگر ویژگی‌های عکس پولاروید، کاغذی است که قرار است عکس روی آن چاپ شود که همواره براق است. معمولاً این کاغذ برای چاپ عکس‌های کلاسیک نیز کاربرد بسیار زیادی داشت.

به طور کلی دانستن ابعاد عکس پولاروید به شما کمک می‌کند تا در صورت داشتن دوربین پولاروید بتوانید عکس‌های با استاندارد این دوربین را عکاسی کنید.

تاریخچه عکس پولاروید

عکس‌های پولاروید تاریخچه بسیار جالبی دارند. ایده آن از آنجایی شروع شد که روزی دختر یک فیزیکدان آمریکایی که از دیر چاپ شدن عکس‌هایش ناراضی بود از او پرسید که کاش می‌شد عکس‌ها را با سرعت بیشتری چاپ کرد. در همین لحظه ایده ساخت دستگاه دوربین پولاروید به ذهن ادوین لند آمریکایی رسید. او موفق شد که اولین دوربین چاپ عکس را با نام land camer در اوایل سال ۱۹۴۸ میلادی اختراع کند.

خرید تابلو در مازندران

پلوراید چیست

زمانی که این اختراع به تولید انبوه رسید با استقبال زیادی از مردم مواجه شد. همین عامل موجب شد تا ادوین لند شرکتی را با نام پولاروید به تأسیس برساند تا به مرور زمان این دوربین‌ها به تولید بسیار انبوه برسد.

اگر دقت کرده باشید بیش از ۷۰ سال از این ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم صحبت از دوربین‌ها و عکس‌های پولاروید می‌شود و چیزی از محبوبیت آن کم نشده است البته لازم به ذکر است که شرکت پولاروید در سال 2009 تولید انواع دوربین‌های پولاروید را متوقف کرد، اما پس از آن چند کارمند سابق این شرکت تصمیم گرفتند تا دوباره این شرکت را راه‌اندازی کند و هنوز هم دوربین‌هایی ساخته می‌شود تا عکس‌های پولاروید باز هم در میان مردم بهترین خاطرات را به یادگار بگذارند.

سایز چاپ عکس پولاروید در جاهای مختلف

اول از همه سایز چاپ عکس پولاروید در همه مجموعه چاپ عکس که در زمینه فعالیت دارند فرق می کنه به عنوان مثال در مجموعه عکس پیرینت 10.7*8.9 هستش و در مجموعه عکس آپ 15*10 هستش و در مجموعه 15*10 هستش و در مجموعه چاپ عکس  8.9*10.2 هستش و در مجموعه اینستا چاپ 10*12.7 هستش و در مجموعه لابراتوار چاپ عکس نورقائم 12*9 هست.

3 ایده جذاب با عکس مینی پولاروید

اخیرا ترکیب عکس پولاروید با ریسه نور بسیار پرطرفدار شده‌ است. اما این تنها کاربرد عکس پولاروید نیست!‌ اگر دلتان یک دکور منحصربه‌فرد با خاطراتتان می‌خواهد به این ایده‌ها توجه کنید:

1-چاپ عکس مینی پولاورید با ریسه

یکی از کارهای میشه چاپ عکس مینی پولاروید با ریسه میشه انجام داد این هستش که چاپ عکس با ریسه مخصوص اویز عکس براتون درست کنید و این با چاپ عکس مینی پولاورید و ریسه بهترین کاری هستش که میشه اتاقتون تزیین کرد گرفتن عکس و عکاسی یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین کارهایی می باشد که از این طریق می توان تمامی لحظات زندگی را به ثبت رساند شما می توانید برای نگهداری بهتر از تصاویر خود و هم چنین استفاده در دکوراسیون منزل خود از طریق چاپ عکس در اصفهان اقدام به چاپ عکس فوری نموده و با نزدیک شدن به سال جدید و تغییر دکوراسیون خانه از بهترین و جذاب ترین تصاویر به عنوان اکسسوری استفاده کنید.

2- چاپ عکس مینی پولاروید با قاب عکس نوری

شما به راحتی میتوانید عکستون با قاب عکس نوری درست کنید ایده بسیار قشنگ و دوستنی برای تزیین اتاق میشه استفاده کرد.

خرید قاب عکس

3- چاپ عکس پولاروید با مگنت

کسی نمی‌داند ایده چسباندن عکس روی یخچال اولین بار از کجا شروع شد! اما در هر صورت یکی از جذابترین دکورها برای اضافه کردن حس خوب خاطرات در خانه، همین عکسهای روی یخچال هستند. سایز پولاروید برای چاپ عکس روی مگنت یخچال بسیار مناسب است. تعدادی عکس چاپ شده از اعضای خانواده، سفرها، جشن‌ها و… آماده کنید و با یک مگنت مناسب آنها را به یخچال بچسبانید.

در آخر…

عکس‌های پولاروید اولین نسل از چاپ فوری عکس بودند که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که داشتند توانستند تا محبوبیت زیادی را در بین مردم کسب کند. معنی پولاروید به فارسی به معنی گرفتن عکس فوری است. عکس‌های پولاروید ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به سایز عکس‌های پولاروید اشاره کرد. از ساخت دوربین پولاروید بیش از ۷۰ سال است که می‌گذرد با این حال این عکس‌ها کیفیت بسیار بالایی ندارند اما هنوز هم در بین مردم محبوب هستند.

سوالات متداول

پولاروید چیست؟

در گذشته برای چاپ عکس زمان زیادی سپری می‌شد، اما با اختراع دوربین‌های پولاروید این امکان وجود داشت تا عکس‌ها در مدت زمان خیلی کوتاهی چاپ شوند. این گونه عکس‌های کوچک را پولاروید می نامند.

تفاوت چاپ عکس های پولاروید در لابراتوار با چاپ توسط دوربین چیست؟

بعد از چاپ عکس توسط دوربین چاپ عکس سریع مثل دوربین های فوجی اینیستکس و یا دوربین های پولاروید، به مرور زمان کیفیت عکس پایین می آید ولی در چاپ عکس توسط لابراتوار به این شکل نیست، و هیچ گونه کاهش کیفیتی در عکس حتی با مرور زمان اتفاق نمی افتد

28 دیدگاه در “عکس پولاروید چیست؟ همه چیز در مورد عکس پولاروید (دی 1401)

  1. ALI گفت:

    مرسی چه اطاعت عالی با چاپ عکس پولاروید و مینی پولاروید دادید

    1. nooreghaem گفت:

      خواهش میکنم

  2. TTGHFG گفت:

    چاپ عکس مینی پولاروید و پولاریود چنده ؟؟؟؟؟

    1. nooreghaem گفت:

      پولاروید دونه 5000 تومان و مینی پولاروید 2500 تومان هسشن

  3. علی گفت:

    برای سفارش چاپ عکس کجا باید پیام بدم

    1. nooreghaem گفت:

      سلام فقط کافیه به صفحه چاپ عکس مراجعه کنید

  4. محمدرضا گفت:

    چاپ عکس در چه ابعادی دارید
    چاپ عکس مینی پولاروید در چه ابعادی هستش

  5. محمدرضا گفت:

    قیمت چاپ عکس از گوشی چنده ؟؟؟
    و یک توضیحی درباره چاپ عکس از گوشی بدید ؟؟؟

  6. mohammad گفت:

    سلام برای خرید عکس پولاروید ایا میشه به صورت خضوری امد و از نزدیک کارتون نگاه کنیم

    1. nooreghaem گفت:

      چاپ عکس پولاریود قیمتش 5000 تومان هستش

  7. زهرا گفت:

    قیمت عکس پولاروید چنده و ایا میشه عکس های داخل گوشی به صورت پولاروید چاپ شوند

    1. nooreghaem گفت:

      سلام سایز پولاروید در ابعاد 9*12 دونه 5000 تومان و مینی پولاروید قیمتش دونه 2500 تومان

  8. mohammad گفت:

    سایز پولاروید عکس چند در چند هستش و منظورتون چاپ عکس 7*9 چیست

  9. mohammad گفت:

    اندازه عکس پولاروید چند در چند هستش

    1. nooreghaem گفت:

      سلام پولاریود در ابعاد 9*12 هستش که شما به راحتی می توانید سفارش بدید

  10. mohammad گفت:

    عکس پولاروید با ریسه چند در چند هستش و ایا به صورت آنلاین چاپ عکس آنجام داد

    1. nooreghaem گفت:

      سلام عکس مخصوص ریسه چاپ عکس مینی پولاروید هستش و در ابعاد 7*9 هستش

  11. زهرا گفت:

    کاغذ سیلک در اندازه بخواهید چاپ میکنیم

    1. nooreghaem گفت:

      سلام بله شما کاغذ سیلک در هر ابعادی بخواهید ما چاپ میکنیم و چاپ عکس در سه نوع هستش مات و براق و سیلک

  12. mohammad گفت:

    عکس سیلک چیست ؟؟؟؟

    1. nooreghaem گفت:

      عکس سیلک نوعی کاغذ برای چاپ عکس هستش که بافت ابریشمی دارند و ضخامت بیشتری هم دارند

  13. mohammad گفت:

    ایا چاپ عکس براق هم انجام مییدم

    1. nooreghaem گفت:

      سلام بله ما چاپ عکس در هر سه نوع جنس داره
      مات و سیلک و براق

  14. محمد رضا گفت:

    سلام تفاوت چاپ عکس پولاروید با مینی پولاروید در چی هست ؟

    1. nooreghaem گفت:

      سلام چاپ عکس مینی پولاریود 7*9 هستش و پولاروید 9*12 هستش

  15. A .R.M.Y گفت:

    ببخشید پولاروید رو روی چه نوع کاعذی چاپ میکنید ؟؟

    1. nooreghaem گفت:

      سلام هم مات و سیلک و براق میزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *