اخبار داغ

تبدیل کاست به سی دی : چگونه نوار کاست را به سی دی تبدیل کنیم ؟

تبدیل کاست به سی دی

امروزه بسیاری از ویدئوها و یا محتوای صوتی که در زمان های گذشته ضبط شده بودند بایگانی شده و کمتر کسی به فکر استفاده از آنهاست؛ درحالیکه تبدیل کردن آنها به فایلهای دیجیتال می‌تواند خاطرات بسیاری را زنده کند و شاهکارهای هنری دهه های پیشین را از فراموشی برهاند.

علاوه بر تبدیل فیلم های قدیمی به فرمت‌های جدید, یکی دیگر از نیازهای صوتی و تصویری, تبدیل نوار کاست به فلش یا سی دی است. کاست‌ها بیشتر از فیلم‌های VHS و 8 میلیمتری در خانه‌ها یافت می‌شود. محتوای برخی از این کاست‌ها, در سایت‌های مختلف و یا در بازار خدمات رسانه‌ای قابل تهیه هستند. اما بسیاری از کاست‌های شخصی در منازل وجود دارند که با تغییر دستگاه‌های ضبط صوت و ترکیب آن با دستگاه‌های جدید امروزی, دیگر قابل استفاده نیستند.

تبدیل کاست به سی دی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تعداد کاست قدیمی در منزل داشته‌اید اما، وسیله‌ای برای گوش دادن به آن‌ها در دسترس نبوده است. این کاست‌ها شامل آهنگ‌های قدیمی، صداهای ضبط شده و خاطرات خوشی از گذشته هستند. اما متأسفانه دستگاه‌های پخش کاست دیگر ساخته نمی‌شوند و وسایل قدیمی نیز ممکن است از کار افتاده باشند. اگر شما هم به دنبال روشی برای گوش دادن به آن‌ها هستید، با ما همراه باشید تا در ادامه به روش‌های تبدیل کاست به سی دی بپردازیم.

شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز و تبدیل نوار کاست به سی دی, محتوای کاست‌های خود را مجددا در دسترس داشته باشید. همچنین با تبدیل کاست به فلش, شما خواهید توانست از آهنگ‌ها یا صداهای دلخواه خود در داخل خودرو یا سایر دستگاه‌های پخش لذت ببرید. با این کار امکان پخش, ویرایش و تکثیر فایل‌های داخل این کاست‌ها توسط رایانه یا سایر دستگاه‌های تکثیر, نیز امکان پذیر می‌گردد.

نور قائم مرکز تخصصی تبدیل کاست به سی دی و همچنین انواع فیلم قدیمی به فایل دیجیتال است.

روش‌های تبدیل کاست (معرفی مبدل‌ها)

تبدیل کاست یکی از دغدغه‌های همیشگی افرادی است که به دنبال آپدیت کردن کلکسیون‌های قدیمی خود هستند.

مبدل Tape Express Plus

تبدیل نوار کاست

تپ اکسپرس در واقع یک نرم‌افزار اصولی برای تبدیل کاست به سی دی است که در همه حال و همیشه یک کاست عالی مبدل MP3 که قابل حمل و همچنین بسیار هم با کیفیت است. اگر به یک عرشه نوار کامل نیاز ندارید و نمی‌دانید که برای تبدیل کاست به سی دی باید از چه برنامه‌ای استفاده کنید، و هنوز هم به دنبال تبدیل صوتی با کیفیت بالا هستید،  Tape Express Plus را در نظر بگیرید.

تفاوت این با مدل‌های قدیمی‌تر تبدیل نوار به سی دی که در بازار هم رایج هستند در این است که این یک عرشه کاست به سبک Walkman است و شما این توانایی را خواهید داشت برای تبدیل نوار به سی دی، دستگاه را به رایانه خود متصل کنید یا با خود به هرجایی که می‌خواهید حمل کنید. این مبدل نیز مثل سایر مبدل‌های دیگر سبک Walkman ساخته شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه برای تبدیل نوار کاست به فایل صوتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از مواد با کیفیت بالا ساخته شده
  2. با کیفیت بالا صدا را تبدیل می‌کند
  3. قابل حمل است
  4. توانایی از بین بردن نویز را ندارد
  5. برای عادی کردن صدا نمی‌توان از آن استفاده کرد

این مدل را به عنوان انتخابی ارزشمند بین سایر مبدل‌های تبدیل نوار کاست به فایل صوتی به شما توصیه می کنیم چرا که تجربه‌ای با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می‌دهد، قیمت این مبدل برای تبدیل کاست به سی دی حدود 40 دلار است، شاید در نگاه اول گران به نظر برسد و فکر کنید که ارزش خریدی ندارد اما صدا‌هایی که خروجی تبدیل نوار کاست به سی دی یا فلش که با این پلیر انجام می‌شود، دارای کیفیت بالایی است و در مقایسه با سایر مبدل‌هایی که در ادامه می‌گوییم کیفیتی دو چندان دارد.

تبدیل نوار کاست

سایر روش‌های تبدیل کاست عبارتند از:

  • تبدیل نوار کاست به فلش از طریق Cassette2USB Converter
  • تبدیل کاست به فلش یا سی دی از طریق Audacity
  • تبدیل نوار کاست به سی دی باTape 2 PC

مبدل Tape 2 PC

این مبدل به عنوان یکی از بهترین مبدل‌های تبدیل نوار کاست به فایل صوتی است. این وسیله دارای یک عرشه کاست دوتایی است که به راحتی از طریق کابل USB می‌توانید آن را به رایانه متصل کنید. در کنار آن از نرم‌افزار بسیار باکیفیتی استفاده شده تا کاست شما را به فایل صوتی بسیار باکیفیتی تبدیل کند. مهم‌ترین ویژگی‌های این دستکاه در ادامه ذکر شده‌اند:

  • این دستگاه را می‌توانید به دستگاه سیستم صوتی خود متصل کنید.
  • تبدیل‌های انجام شده بسیار باکیفیت هستند.
  • نرم‌افزار مرحله به مرحله در کنار آن وجود دارد که به کمک آن به راحتی می‌توانید تبدیل را انجام دهید.
  • غیر قابل حمل است.
  • امکان سوئیچینگ اتوماتیک وجود ندارد

کیفیت نوار تبدیل شده به اندازه‌ای است که قابلیت تشخیص آن از نسخه اصلی وجود ندارد. اگر یک بار این مبدل استفاده کنید متوجه کیفیت بالای آن می‌شوید.

مبدل Cassette2USB Converter

مبدل Cassette2USB Converter

مبدل‌های معرفی شده بسیار کاربردی هستند اما برخی از ویژگی‌ها نیز در آن‌ها وجود ندارد. یکی از ویژگی‌های مهمی که در این دستگاه‌ها وجود ندارد، این است که دستگاه نمی‌تواند به صورت خودکار در حین تبدیل، طرفین نوار را تغییر دهد. اما مبدل Cassette2USB Converter دارای این ویژگی مهم و کاربردی است. علاوه بر آن دارای دو نرم‌افزار برای تبدیل کاست‌های شما است.

مهم‌ترین ویژگی‌های این مبدل به صورت زیر هستند:

  • این مبدل به همراه دو برنامه متفاوت تبدیل‌کننده ارائه شده است.
  • قابلیت استفاده از باتری ندارد.
  • در ساخت این مبدل از قطعات عادی استفاده شده است.
  • کیفیت صدای خروجی نسبت به نسخه اصلی کمتر است.
  • قابلیت حمل ندارد.
  • کارایی پایینی داشته و برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست.

تبدیل کاست به سی دی

همه ما تعدادی نوار کاست قدیمی خاطره انگیز داریم که دلمان برای شنیدن دوباره محتوای صوتی آن تنگ شده است و کنجکاویم که آیا امکان تبدیل کاست به سی دی وجود دارد؟ چگونه نوار کاست را به سی دی تبدیل کنیم؟ با رشد تکنولوژی انواع ابزارهای دیجیتال مانند کامپیوتر، موبایل و حتی تلویزیون‌های مدرن که مجهز به دستگاه‌های پخش سی دی و فلش هستند به سرعت جایگزین روش های قدیمی شد. به دنبال تحول در دنیای دیجیتال، بسیاری نوارهای کاست، نوارهای ویدئویی و فیلم های آپارات به درون گنجه‌ها و کشوها بایگانی شدند و حتی گاهی از یاد رفتند.

خرید تابلو در شوش

اما بسیاری از این نوارها حاوی فیلم ها و موسیقی‌های خاطره انگیزی است که برای افراد مهم است و ترجیح می‌دهند به فرمتی مدرن برای استفاده راحت تر تبدیل شوند برای مثال فیلم عروسی که سال ها پیش ضبط شده است و درون صندوقچه مادربزرگ خاک می خورد برای دیده شدن نیاز به دستگاه مخصوص خود را دارد، اما متاسفانه دستگاه های پخش ویدئو که بیش از دو دهه از رونق آن می گذرد در بازار یافت نمی شود.

تبدیل نوار ویدیو به سی دی

مرکز تبدیل نوار کاست به سی دی در تهران

نور قائم یکی از معتبرترین مراکز تبدیل کاست به سی دی در تهران است که به ما کمک می کند هر محتوای صوتی که روی نوار کاست دارید را با بهترین کیفیت به فایل صوتی تبدیل کرده و روی سی دی برای شما رایت می کند تا در عصر جدید نیز بتوانید از آن لذت ببرید.

تبدیل کاست به فلش

همچنین تبدیل کاست به فلش می تواند به راحتی به روش مشابه با تبدیل کاست به سی دی انجام شود با این تفاوت که بعد از تبدیل محتوای کاست به فایل دیجیتال، به جای رایت روی سی دی آن را روی فلش ذخیره می کنند. در واقع استفاده از فلش مموری در بین بسیاری از افراد کاربرد بیشتری دارد زیرا قابلیت اتصال به اکثر وسایل پخش کننده صوتی را دارد. از دیگر مزیت فلش ها می توان به قابلیت حذف و جایگزینی محتوای آن اشاره کرد که موجب محبوبیت آن شده است.

مرکز تبدیل نوار کاست به سی دی

تبدیل فیلم آپارات به سی دی

آن دسته از فیلم هایی که برای پخش روی پرده سینما استفاده می شد، آپارات نام دارد؛ عنوان شغل آپاراتچی نیز از همینجا گرفته شده است. همانطور که می دانید امروزه صنعت ساخت و تدوین فیلم به کلی تغییر کرده است و حجم زیادی از فیلم های قدیمی که همچنان شاهکار محسوب می شوند دیگر کاربردی ندارند مگر آنکه به فرمت های قابل استفاده در دنیای مدرن تبدیل شوند. تبدیل فیلم آپارات به سی دی چندین فایده دارد که با هم مرور می کنیم:

  • حجم کمتری اشغال می کند.
  • از فرسودگی و آسیب محیطی حفظ می شود.
  • تدوین و برش آن به کمک نرم افزارهای کامپیوتری راحت تر انجام می شود.
  • امکان پخش و تماشای آن در همه جا و برای همه وجود دارد.

بنابراین فرصت را از دست نداده و به نور قائم، حرفه ای ترین مرکز تبدیل کاست به سی دی در ایران مراجعه کنید تا از این مزایا بهره ببرید.

تبدیل فیلم vhs به dvd

معرفی خدمات مرکز تخصصی نور قائم

نورقائم یک مجموعه حرفه ای در زمینه انواع خدمات دنیای دیجیتال است که با استفاده از به روزترین روش ها و دستگاه های تخصصی انواع نوارهای صوتی و تصویری قدیمی را به فایل های دیجیتال تبدیل می کند. از این رو در جریان تبدیل محتوای ویدئویی یا صوتی، بالاترین کیفیت حفظ می شود. به علاوه با کمک این به روزرسانی داده های با ارزش شخصی یا عمومی و خاطره انگیزتان را می توانید همواره با خود داشته باشید بدون آنکه به فضای فیزیکی چندانی نیاز داشته باشد. برخی خدمات نورقائم در زمینه تبدیل کاست به سی دی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید:

  • تبدیل نوار کاست به سی دی
  • تبدیل فیلم ویدئو به سی دی
  • تبدیل کاست به فلش
  • تبدیل فیلم آپارات به سی دی
  • تبدیل فیلم ویدیو به سی دی
  • تبدیل فیلم 8 میلیمتری به دیجیتال
  • تبدیل فیلم vhs به dvd

اگر در ارتباط با شرایط سفارش و یا مباحث فنی تبدیل نوار ویدیو های قدیمی به فایل دیجیتال که قابلیت تدوین و ذخیره کردن روی انواع سی دی، دی وی دی و فلش مموری را داشته باشد، نیاز به راهنمایی دارید، کارشناسان حرفه ای نور قائم در خدمت شماست.جهت هر گونه سوال به پیچ اینیستا مراجعه کنید

برای تبدیل فیلم های قدیمی به کجا مراجعه کنیم؟

بسیاری از ما در آرشیو منزل خود, یک یا چند فیلم 8 میلیمتری, نوار کاست, فیلم‌های VHS داریم. اما یا دستگاه پخش آن دیگر وجود ندارد و یا دستگاه مربوطه خراب شده است و امکان تعمیر مجدد آن وجود ندارد. با پیشرفت تکنولوژی ضرورت تبدیل فیلم های قدیمی به فرمت‌های جدید به شدت محسوس است. اگر بخواهید گنجینه خاطرات خود را حفظ نمایید, لازم است با تبدیل تبدیل فیلم ویدیو به سی دی از نابودی آن‌ها جلوگیری نمایید.

در پایان اگر شما می خواهید نوار کاست را به فلش تبدیل کنید، می توانید Cassette2USB Converter استفاده نمایید. البته راه هایی چون Tape 2 PC و Tape Express Plus برای این کار وجود دارند و آسان و قابل یادگیری هستند ولی نمی توان از طریق آن دستگاه ها به صورت اتومات طرفین نوار، زمانی که تبدیل در حال انجام است، تغییر داد. همچنین از طریق USB و یا Line Input نیز این کار قابل انجام است، به صورتی که این کابل به رایانه متصل و به ترتیب موارد خواسته شده را انجام دهید.

 

سوالات متداول

روش‌های تبدیل نوار کاست چیست؟

روش های زیادی برای تبدیل کاست وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از مبدل‌های تبدیل مثل Tape 2 PC است.

چرا باید نوار های کاست را تبدیل کنیم؟

همان طور که می دانید برای نگه داشتن نوار کاست های قدیمی و جلوگیری از پایین آمدن کیفیت آن ها نیاز است تا نوار کاست را به فلش یا سی دی تبدیل کنیم

4 دیدگاه در “تبدیل کاست به سی دی : چگونه نوار کاست را به سی دی تبدیل کنیم ؟

  1. nooreghaem گفت:

    تبدیل فیلم آپارات در هر دقیقه چقدر طول میشکه

  2. nooreghaem گفت:

    ممون میشوم بفرمایید هزینه تبدیل فیلم های اپارات چقدر میشه

  3. ناشناس گفت:

    بیزحمت آدرس رو ارسال کنید

    1. nooreghaem گفت:

      سلام ادرس ما
      تهران شهرک غرب بلوار شهید دادمان مرکز نجاری سپهر لابراتوار نورقاپم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *